ανοδικη ταση των PET SHOP


nikoscar

Guest Star
Staff member
9 Ιουνίου 2006
2.178
1.000.000.018
ATHENS
Hellastat: Ανοδική η τάση της αγοράς ζωοτροφών και αξεσουάρ μικρών ζώων

Σε περίπου 80 εκατ. ευρώ εκτιμάται η αξία της αγοράς του κλάδου ζωοτροφών και αξεσουάρ μικρών ζώων το 2006, σύμφωνα με πρόσφατα μελέτη της Hellastat. Όπως σημειώνεται στη μελέτη, μέχρι το 2004 η αγορά χαρακτηριζόταν από έντονους ρυθμούς ανάπτυξης, ιδίως λόγω της ανόδου του αριθμού των ιδιοκτητών κατοικιδίων, αν και η Ελλάδα εξακολουθεί να επιδεικνύει χαμηλότερο ποσοστό ιδιοκτητών ως ποσοστό του συνολικού πληθυσμού σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Η μεταβολή της αγοράς την περίοδο 06/05 εκτιμάται σε περίπου 5-6%, ενώ κατά το πρώτο εξάμηνο του 2007 ο ρυθμός αύξησης είναι λίγο μικρότερος.

Εκπρόσωποι του κλάδου, με τους οποίους συνεργάστηκε η Hellastat για την εκπόνηση της μελέτης, επιχειρηματολογούν για την εμφανιζόμενη θετική δυναμική, δίνοντας προτεραιότητα στην καταγραφή των εξής παραγόντων:

- Την αύξηση του αριθμού των ιδιοκτητών κατοικίδιων, αλλά και την ευαισθητοποίηση των ιδιοκτητών σε θέματα σωστής περιποίησης και διατροφής των κατοικίδιων τους,

- Τους γρήγορους ρυθμούς ζωής στα μεγάλα αστικά κέντρα και την αύξηση του αριθμού των ολιγομελών οικογενειών, γεγονός που προσανατολίζει τους πολίτες στην αναζήτηση κάποιου ζώου "συντροφιάς",

- Τη μετατόπιση των προτιμήσεων μερίδας των καταναλωτών σε ποιοτικότερα και συγχρόνως ακριβότερα προϊόντα, που συμβαδίζουν με το "lifestyle" που χαρακτηρίζει τους ιδιοκτήτες,

- Τη διαχρονική αύξηση του αριθμού των pet-shops αλλά κυρίως την αναβάθμισή τους σε ποικιλία και χώρους πώλησης, τα οποία με τη σειρά τους ενθαρρύνουν την ιδιοκτησία προσφέροντας τους σημαντική ποικιλία (σημαντικός ο παράγοντας του impulse buying)


Επιπλέον, σημαντική συμβολή στις θετικές προοπτικές για τον συγκεκριμένο κλάδο διαδραματίζουν οι κάτωθι λόγοι:

- Ανάπτυξη του grocery τμήματος της αγοράς (super market) μέσω περαιτέρω διείσδυσης των discount stores αλλά και καλύτερης τοποθέτησης

- Δημιουργία τμημάτων pet food & accessories στους χώρους των garden centers, στα πρότυπα αγορών του εξωτερικού

-Τάση για δημιουργία pet shop μεγαλύτερης έκτασης, με ευρύτερη ποικιλία κωδικών


Τα αποτελέσματα του 2006

Σύμφωνα με την χρηματοοικονομική μελέτη της Hellastat εξάγονται τα εξής συμπεράσματα:

- Η αγορά των τροφών και αξεσουάρ κατοικίδιων ζώων το 2006 κατάγραψε οριακή υποχώρηση κατά 1,7%, με τον συνολικό κύκλο εργασιών των πέντε εταιρειών του δείγματος να διαμορφώνεται σε 45,85 εκατ. ευρώ (46,63 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος).

- Υψηλή επιβάρυνση με έξοδα διάθεσης και διανομής

- Μείωση των περιθωρίων μικτής, λειτουργικής και καθαρής κερδοφορίας

- Χαμηλή ικανότητα κάλυψης τόκων και πολύ υψηλός βραχυπρόθεσμος τραπεζικός δανεισμός


Σίγουρα, η ανάλυση των παραπάνω ισολογισμών δεν συμβαδίζει με τις εκτιμήσεις των εκπροσώπων της αγοράς που μιλούν για θετική μεταβολή στην αξία του κλάδου κατά 4-5% περίπου, αναφέρεται στην μελέτη. Ωστόσο, οφείλουμε να σημειώσουμε ότι η συγκεκριμένη αγορά χαρακτηρίζεται από ένα έντονο κατακερματισμό σε εκατοντάδες μικρές ατομικές επιχειρήσεις. Ενδεικτικά, ο αριθμός των pet shop στην Ελλάδα ανέρχεται σε περίπου 1.200-1.300.