Θα διαφωνήσω
Τάσο με το οτι κανείς θάνατος δεν είναι ανώδυνος, φοβάμαι οτι όταν το λέμε αυτό δίνουμε δικαιολογία στους ασυνείδητους να συνεχίσουν τις πρακτικές τους, αφού "δεν έχει διαφορά".
Υπάρχουν σαφείς, σαφέστατες διαδικασίες για να είναι ανώδυνοι οι θάνατοι κατα την σφαγή, απλά δεν τηρούνται σχεδόν πουθενά, ούτε στην παραδοσιακή εκδοχή τους ούτε στην σύγχρονη.
Η παραδοσιακή σφαγή για να είναι ανώδυνη πρέπει να γίνεται σε ήρεμο ζώο, με
μία μόνο μαχαιριά απο πολύ μακρύ και πολύ κοφτερό μαχαίρι. Όσο και αν φαίνεται βάρβαρο, αν το ζώο είναι ήρεμο και η μαχαιριά σωστή ούτε παλεύει ούτε αντιδράει, σαν να μην το καταλαβαίνει καθόλου οτι κόπηκε ο λαιμός του. Σε 10-12 δευτερόλεπτα είναι αναίσθητο, πέφτει ήρεμο στο έδαφος, και όποιες συσπάσεις των μυών απο εκεί και ύστερα είναι με τον εγκέφαλο ήδη υποξικό, αναίσθητο, το ζώο δεν νιώθει ούτε αγωνία ούτε πόνο.
Καμμιά σχέση λοιπόν ο παραδοσιακός τρόπος με αυτό που βλέπουμε στα χωριά, δυο-τρείς καννίβαλοι να τραβολογάνε το πανικόβλητο ζώο και να το πετσοκόβουν μέχρι να ψοφήσει σε πλήρη αγωνία και τρόμο.
Επειδή η σωστή τεχνική στην παραδοσιακή σφαγή είναι δύσκολη και απαιτεί χρόνο και υπομονή, και στα σφαγεία λόγω βιασύνης ασχετοσύνης και αδιαφορίας η κατάσταση ήταν ακόμη χειρότερη απο αυτό που βλέπουμε στα χωριά, θεσπίστηκαν οι διατάξεις για ανθρώπινες συνθήκες στην μεταφορά και τον χειρισμό και πλήρη αναισθησία οποιουδήποτε ζώου πριν την σφαγή. Αν τηρούντο αυτές οι διαδικασίες, το ζώο μπορεί να θανατωθεί χωρίς να καταλάβει απολύτως τίποτα. Αλλά δεν τηρούνται σχεδόν πουθενά.
Η σφαγή ενός ζώου δεν είναι καθόλου υποχρεωτικό να του προκαλέσει πόνο και αγωνία. Είναι απόλυτα εφικτό το ζώο να θανατωθεί ήρεμα και ανθρώπινα.
Όσοι ταλαιπωρούν τα ζώα είτε στην μεταφορά είτε στον χειρισμό τους πριν την σφαγή είτε κατα την ίδια την σφαγή είναι απλά αναίσθητοι, αδιάφοροι και παράνομοι.