"DOG WHISPERER" - "IT'S ME OR THE DOG"


Xotikouli

Well-Known Member
24 Δεκεμβρίου 2006
4.974
630
Athens
Τα βάζω μαζί γιατί είναι και τα δύο τηλεοπτικές εκπομπές. Κοινός τους στόχος είναι να δείξουν τρόπους αντιμετώπισης της προβληματικής συμπεριφοράς του σκύλου. Σκέφτηκα ότι παρουσιάζοντάς τα στο ίδιο topic, όσοι τα έχουν δει μπορούν να συζητήσουν τις ομοιότητες/διαφορές και προτιμήσεις στον τρόπο προσέγγισης του καθενός.

DOG WHISPERER with Cesar Millan
http://channel.nationalgeographic.com/channel/dogwhisperer/
http://www.dogpsychologycenter.com/

Και ένα επεισόδιο για δείγμα:
[video=youtube;b9tGXiQy7rI]http://www.youtube.com/watch?v=b9tGXiQy7rI[/video]
[video=youtube;Mshwo1MGTfk]http://www.youtube.com/watch?v=Mshwo1MGTfk[/video]


IT'S ME OR THE DOG with Victoria Stilwell
http://animal.discovery.com/convergence/its-me-or-the-dog/its-me-or-the-dog.html

Και ένα επεισόδιο για δείγμα:
[video=youtube;sJyKqn_7jFQ]http://www.youtube.com/watch?v=sJyKqn_7jFQ[/video]
[video=youtube;LX7-h6YwF4c]http://www.youtube.com/watch?v=LX7-h6YwF4c[/video]
[video=youtube;K2c8kE_Djhk]http://www.youtube.com/watch?v=K2c8kE_Djhk[/video]


Και τα 2 βρίσκονται στην τρίτη σεζόν τους. Έχω δει όλα τα επεισόδια τους και τα έχω βρει εξαιρετικά ενδιαφέροντα/χρήσιμα.

Περιμένω εντυπώσεις!

:p
 
Last edited by a moderator:


Savra

Well-Known Member
16 Απριλίου 2007
342
1
Athens
www.happypuppycafe.com
Σκέφτηκα ότι παρουσιάζοντάς τα στο ίδιο topic, όσοι τα έχουν δει μπορούν να συζητήσουν τις ομοιότητες/διαφορές και προτιμήσεις στον τρόπο προσέγγισης του καθενός.
Πολυ καλη η ιδεα σου! :)


H πρωτη περιπτωση με τον Millan, ειναι η μεθοδος που δουλευουν ολοι οι κλασσικοι εκπαιδευτες με πνιχτη,δεν εχει σημασια που ηταν υφασματινος εδω,η μεθοδος ειναι ακριβως η ιδια και ειναι ο εξαναγκασμος του σκυλου να κανει κατι που δεν θελει.Το αποτελεσμα το βλεπουμε με την σταση του σωματος του σκυλου,απο φοβο προχωρα προς τα μεσα και ακομα και οταν βλεπει τους δικους του ανθρωπους μετα τον εκπαιδευτη,η σταση του σωματος παραμενει ιδια και δειχνει φοβο και ανασφαλεια.
Ακομα και το "μην επιχειρησετε μονοι σας αυτο που βλεπετε χωρις την βοηθεια ειδικου"δειχνει οτι μπορει να προκαλεσει προβληματα.

Η δευτερη περιπτωση αν και πολυ πιο πολυπλοκη απο την πρωτη,λυθηκε με πολυ σωστο τροπο και βλεπουμε ποσο χαρουμενα και χωρις αγχος ολα τα σκυλακια συνυπαρχουν στο "κοπαδι"τους αφου η κοπελα ανελαβε τον πρωτο ρολο και το καθε σκυλι ετσι πηρε την θεση του κατω απο αυτην.

Σιγουρα θα διαλεγα την δευτερη μεθοδο να εκπαιδευσω το σκυλι μου,προτιμω να δουλεψω περισσοτερο μαζι του,δεν χρειαζεται να γινουν ολα μεσα σε 1-2 ωρες,και να εχω ενα χαρουμενο σκυλι και μια καλη σχεση μαζι του.


[/quote]
 


ROTTIE

Well-Known Member
6 Ιανουαρίου 2007
7.688
23
ATHENS
Όντως εξαιρετική ιδέα!

Πραγματικά με έπιασε απελπισία, βλέποντας την συμπεριφορά των σκυλιών στο δεύτερο βίντεο…
Αν ήμουν στην θέση της κοπέλας θα «με είχαν μετακομίσει» προς Λέρο μεριά! Θυμήθηκα τον DimitrisG, που έγραψε πριν λίγες μέρες πως μπορεί ακόμα και ένα μικρόσωμο σκυλί να σου κάνει την ζωή σου κόλαση!

Καταρχήν σε όλες τις περιπτώσεις που υπάρχει προβληματική συμπεριφορά ΔΕΝ φταίει ο σκύλος! Πάντα φταίνε οι λανθασμένες συμπεριφορες των ιδιοκτητών.
Κανένας άνθρωπος δεν είναι ίδιος με κάποιον άλλο οπότε κανένας ιδιοκτήτης σκύλου δεν είναι ίδιος με κάποιον άλλο. Επειδή τα σκυλιά μας υιοθετούν τις δικές μας συμπεριφορές, γίνονται καθ’ εικόνα και ομοίωσή μας και κατ’ επέκταση διαφέρουν μεταξύ τους.
Οπότε καμία εκπαιδευτική μέθοδος δεν μπορεί να αποτελέσει κανόνα για όλους γιατί ο καθένας μας είναι διαφορετικός, όπως και διαφορετικοί είναι οι σκύλοι μας. Αν σε αυτό υπολογίσει κανείς και τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά της κάθε φυλής το θέμα γίνεται ιδιαίτερα πολύπλοκο...

Εγώ έχω εκπαιδεύσει τον σκύλο μου σε εκπαιδευτή ο οποίος χρησιμοποιεί την δεύτερη μέθοδο. Μεζεδάκι για να κάτσει, μεζεδάκι για να μείνει, μεζεδάκι για να ξαπλώσει κτλ.
Το αποτέλεσμα ήταν να εκτελεί ο σκύλος μου ΑΜΕΣΑ τις εντολές εάν καταλάβαινε πως υπήρχε μεζεδάκι για ανταμοιβή και λιγότερο πρόθυμα εάν η επιβράβευση ήταν παιχνίδι ή χάδι…

Το μεγάλο ελάττωμα των Rott είναι η απίστευτη λαιμαργία τους. Εφαρμόζοντας την δεύτερη μέθοδο το ελάττωμα οξύνθηκε και έγινε μόνιμη προβληματική συμπεριφορά.
Αποτέλεσμα : Το σκυλί μου έγινε σκύλος-σκούπα (αυτή ήταν η αφορμή που ξεκίνησα να γράφω στο forum). Ήταν αδύνατον να του επιβληθώ για να σταματήσει να τρώει από κάτω, να είναι λαίμαργος και ζήτουλας στο φαγητό.
Το συζήτησα με τον εκπαιδευτή. Δουλέψαμε το «Αστο». Το έμαθε.
Πλέον όταν έχει βάλει κάτι στο στόμα του και του λέω «άστο» το αφήνει. Το θέμα όμως ΔΕΝ είναι αυτό. Το πρόβλημα δεν λύθηκε με το «αστο». Συνέχιζε να τρώει από κάτω. Απλά το άφηνε όταν του το έλεγα.
Αποτελεσμα: O σκύλος μου παρόλο που έφαγε φόλα, εξακολουθεί και τρώει από κάτω!
Συμπερασμα: Λανθασμένη αντιμετώπιση του σκύλου.

Τι θα πει «κλασική μέθοδος», «positive training» κτλ.
Η καλύτερη εκπαιδευτική μέθοδος είναι αυτή που προσαρμόζεται στο χαρακτήρα του κάθε ιδιοκτήτη και στο πρόβλημα του κάθε σκύλου.

Σας μιλώ ειλικρινά και ας αντιμετωπίσω αντιδράσεις από κάποιους…
Αν μου έλεγε ένας εκπαιδευτής πως το πρόβλημα με τον σκύλο μου θα λύνονταν χρησιμοποιώντας ηλεκτρικό κολάρο και πνίκτες θα τους χρησιμοποιούσα.
Ίσως τότε να μην είχε κινδυνεύσει ποτέ η ζωή του Iggy και να μην χρειαζόταν να περάσουμε την κόλαση που περάσαμε και το σκυλί και εμείς.
 


Savra

Well-Known Member
16 Απριλίου 2007
342
1
Athens
www.happypuppycafe.com
ROTTIE said:
Καταρχήν σε όλες τις περιπτώσεις που υπάρχει προβληματική συμπεριφορά ΔΕΝ φταίει ο σκύλος! Πάντα φταίνε οι λανθασμένες συμπεριφορες των ιδιοκτητών.
.
Συμφωνω απολυτως!
Οπότε καμία εκπαιδευτική μέθοδος δεν μπορεί να αποτελέσει κανόνα για όλους γιατί ο καθένας μας είναι διαφορετικός, όπως και διαφορετικοί είναι οι σκύλοι μας. Αν σε αυτό υπολογίσει κανείς και τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά της κάθε φυλής το θέμα γίνεται ιδιαίτερα πολύπλοκο...
Η γνωμη μου ειναι οτι η καθε εκπαιδευτικη μεθοδος πχ και του Millan και της Stilwell μπορουν να διορθωσουν συμπεριφορες αν ο εκπαιδευτης ειναι καλος,αν ο ιδιοκτητης ειναι συνεργασιμος και αν εχει καταλαβει την μεθοδο του εκπαιδευτη.
Οταν πηγα την Αυρα για κοινωνικοποιηση,ο εκπαιδευτης μου ελεγε οτι ενω εφ'ορου ζωης του σκυλου,δωρεαν,μπορουσε ο ιδιοκτητης να πηγαινει με το σκυλι του μια φορα τον μηνα για επαναληψη των ασκησεων ωστε το σκυλι να μην ξεχνα,μετα απο 2-3 φορες ελαχιστοι ξαναπηγαιναν για επαναληψη.
Το ιδιο συμβαινει και με την εκπαιδευση με τις λιχουδιες,πρεπει και ο εκπαιδευτης να μπορει να μεταδωση σωστα στον ιδιοκτητη και ο ιδιος να ειναι συνεπης μετα,πρεπει με μεθοδο να αραιωνουν οι φορες που δινουμε λιχουδιες και αργοτερα πολυ σπανια.


Το μεγάλο ελάττωμα των Rott είναι η απίστευτη λαιμαργία τους. Εφαρμόζοντας την δεύτερη μέθοδο το ελάττωμα οξύνθηκε και έγινε μόνιμη προβληματική συμπεριφορά
Ο εκπαιδευτης τι ειπε γιαυτο?δεν σε βοηθησε με συμβουλες πως να τον εκπαιδευσεις μετα αφου τελειωσατε τα μαθηματα?


Η καλύτερη εκπαιδευτική μέθοδος είναι αυτή που προσαρμόζεται στο χαρακτήρα του κάθε ιδιοκτήτη και στο πρόβλημα του κάθε σκύλου.
Συμφωνω για το οτι η καλυτερη εκπαιδευτικη μεθοδος ειναι αυτη που προσαρμοζεται στον χαρακτηρα του καθε ιδιοκτητη αλλα ειναι καλυτερη γιαυτον οχι για το σκυλι.
Το positive training υπαρχει σαν ορος και αν ταιριαζει με το χαρακτηρα του ιδιοκτητη,ειναι σιγουρο οτι θα ταιριαξει και με το σκυλο,για την κλασσικη μεθοδο ομως αμφιβαλω αν ταιριαζει σε ολα τα σκυλια.
Εχω εκπαιδευσει δυο σκυλια μου σε "κλασσικους εκπαιδευτες"και την Αυρα κουταβι σε "κλασσικο"για κοινωνικοποιηση και μονη μου μετα με κλικερ διαβαζοντας βιβλια,φορουμ και σεμιναριο,η διαφορα ειναι τεραστια.Βλεπω με ποση χαρα ανταποκρινεται η Αυρα και την διαφορα με τα προηγουμενα σκυλια μου.

Αν μου έλεγε ένας εκπαιδευτής πως το πρόβλημα με τον σκύλο μου θα λύνονταν χρησιμοποιώντας ηλεκτρικό κολάρο και πνίκτες θα τους χρησιμοποιούσα.
Ίσως τότε να μην είχε κινδυνεύσει ποτέ η ζωή του Iggy και να μην χρειαζόταν να περάσουμε την κόλαση που περάσαμε και το σκυλί και εμείς.
ποτε πιστευω,δεν θα στο ελεγε εκπαιδευτης αυτο,αν τον ρωτουσες ποσο σιγουρη ειναι η εκπαιδευση για αποφυγη φολας.Οταν ρωτησα δυο εκπαιδευτες (ειχα κανει στο προηγουμενο σκυλι μου)μου ειπαν οτι το σκυλι ειναι σκυλι,για να το εκπαιδευσεις για αποφυγη φολας,πρεπει να γινουν πολυ εντατικα μαθηματα απο κουταβι και ποτε μα ποτε να μην του επιτρεψεις να φαει απο κατω,να μην του δωσει ποτε μα ποτε κανεις εκτος απο εσενα μεζεδακι,να μην του αλλαζεις ποτε πιατο και να μην του επιτρεψεις ουτε απο το πατωμα στο σπιτι σου να φαει,αν τα βαλουμε τωρα αυτα στην καθημερινη ζωη μας,πιστευω οτι ειναι αδυνατο.
Δεν νομιζω οτι πρεπει να αισθανεσε τυψεις,ουτε να κατηγορεις το ειδος της εκπαιδευσης που εκανες στον Iggy,απλα ηταν ατυχος να περασει και αυτος και εσυ μαζι του αυτο που περασε,και τυχερος που ειχε εσενα και σωθηκε τελικα.
 


Xotikouli

Well-Known Member
24 Δεκεμβρίου 2006
4.974
630
Athens
Δυστυχώς δεν μπορώ να σας δείξω άλλα επεισόδια γιατί ήταν τα μόνα που βρήκα στο youtube. (Αν σας ενδιαφέρει όμως να δείτε κι άλλα, στείλτε μου pm να σας πω πώς θα τα βρείτε :wink: ).

Για μένα δεν είναι ακριβώς θέμα κλασικής vs θετικής εκπαίδευσης. Ο Millan δεν αποκαλεί καν τον εαυτό του εκαπιδευτή, ενώ η Stilwell είναι εκπαιδεύτρια (και πολύ καλή μάλιστα).

Ο Millan στην πραγματικότητα δεν έχει ασχοληθεί ποτέ με την κλασική εκμάθηση εντολών. Εργαλείο του δεν είναι η τιμωρία, αλλά ο έλεγχος. Μιλάει για τα απλά tips που όλοι έχουμε ακούσει κατά καιρούς τα οποία βασίζονται στη λογική ότι ο σκύλος δεν πρέπει να παίρνει αυτό που θέλει όταν δεν συμπεριφέρεται σωστά. Μιλάει για τις ανάγκες του σκύλου και τον τρόπο που συμπεριφέρεται όταν ζει με άλλους σκύλους, καθώς και τη ζημιά που του κάνουμε όταν τον εξανθρωπίζουμε. Για μια γρήγορη ματιά δείτε εδώ http://www.dogpsychologycenter.com/tips/glossary.php
(Μακάρι να μπορούσα να σας δείξω κι άλλα επεισόδια για να σας δείξω τι εννοώ!).

Εννοείται ότι τίποτα δεν είναι βίβλος. Το καλύτερο για μένα είναι η απορρόφηση των στοιχείων που ταιριάζουν στην περίπτωσή μας και προσαρμογή τους στην καθημερινότητά μας και στη σχέση μας με τα σκυλιά μας.

Κι εγώ με clicker και μεζέδες έχω μάθει τις εντολές στη Nelly (και η Stilwell έχει μερικές πολύ καλές ιδέες σε αυτόν τον τομέα). Αλλά όταν έπρεπε να μάθει το μη/όχι, πάντα ερχόταν στο μυαλό μου ο Millan. Δεν της έχω βάλει ποτέ τις φωνές. Ένας ήχος ή ακόμα και ένα σηκωμένο δάχτυλο είναι αρκετό. Αρκεί να είμαι πρώτα εγώ ήρεμη γιατί αλλιώς δεν πρόκειται να ηρεμήσει και η μικρή.
 


ROTTIE

Well-Known Member
6 Ιανουαρίου 2007
7.688
23
ATHENS
Παιδιά μην παρασύρεστε από ευφάνταστους τίτλους!
Εξάλλου οι Αμερικάνοι έχουν αστείρευτη φαντασία όταν «βαπτίζουν» επαγγελματικές ιδιότητες. Για να χαρακτηρίσουν, για παράδειγμα, ένα διευθυντικό στέλεχος μπορεί να χρησιμοποιήσουν τίτλους όπως junior manager, senior manager, executive manager, supervisor κτλ. Παρόλα αυτά το νόημα παραμένει ίδιο!
Τι σημαίνει, λοιπόν, Dog whisperer? (θυμήθηκα το "γητευτή των άλογων" του Evans)!
Γητευτής σκύλων (ψυχο-συμπεριφοριολόγος σκύλων).

Δηλαδή ο "συμπεριφοριολόγος-ψυχολόγος" σκύλων είναι διαφορετικό πράμα από τον εκπαιδευτή...γιατί μαθαίνει συμπεριφορές? (το σχόλιο ανήκει στον SwkDog, όχι σε ‘μένα).
http://dogforum.gr/forum/viewtopic.php?t=319

Εγώ επιμένω σε ένα πράγμα.
Γιατί θα πρέπει να κατηγοριοποιήσουμε τις μεθόδους εκπαίδευσης σε κλασσική και θετική?
Ποια είναι τα όρια της θετικής εκπαίδευσης και που ξεκινά η υπερθετική και κατ’ επέκταση επιβλαβής και άνευ ουσιώδους αποτελέσματος μέθοδος?

Εν ολίγοις: Η κάθε μέθοδος έχει τα θετικά και τα αρνητικά σημεία της.
Εάν δεν υπήρχε κατηγοριοποίηση αλλά αντιμετωπιζόταν ο κάθε ιδιοκτήτης και ο σκύλος του ως ξεχωριστή και μοναδική περίπτωση θα είχαμε καλύτερα αποτελέσματα, σε λιγότερο χρόνο, χρησιμοποιώντας τα θετικά στοιχεία κάθε μεθόδου.
 


Savra

Well-Known Member
16 Απριλίου 2007
342
1
Athens
www.happypuppycafe.com
ROTTIE said:
Γιατί θα πρέπει να κατηγοριοποιήσουμε τις μεθόδους εκπαίδευσης σε κλασσική και θετική?
.
Δεν τις κατηγοροποιουμε εμεις,υπαρχουν δυο "ειδη" εκπαιδευσης με τελειως διαφορετικες μεθοδους,η πρωτη ειναι η κλασσικη η Γερμανικη για αλλους και η θετικη εκπαιδευση
Εχουν τελειως διαφορετικο τροπο προσεγγισης ενος προβληματος η μιας ενολης ...για παραδειγμα...
ΚΑΤΣΕ

στην κλασσικη εκπαιδευση,στο "ευκολο"σκυλι πιεζουμε το πισω μερος του σωματος του μεχρι να κατσει και σε ενα πιο "δυσκολο"σκυλι πιεζουμε το πισω μερος του σωματος του ενω ταυτοχρονα τραβαμε το λουρι προς τα πανω

στην θετικη εκπαιδευση σε ολα τα σκυλια δελεαζουμε με ενα παιχνιδι η με ενα μεζεδακι κανοντας με την κινηση του χεριου μας προς τα πανω χωρις να αγγιζουμε τον σκυλο να κατσει,αν δουλευουμε με κλικερ,κανουμε το κλικ την στιγμη που ακουμπα στο πατωμα στην θεση κατσε.

οπως βλεπεις οι διαφορες ειναι μεγαλες και βεβαια το ιδιο ισχυει για το ΞΑΠΛΑ-ΜΕΙΝΕ-ΚΟΝΤΑ.

Το ιδιο ισχυει και για το παραδειγμα του Millan,στην κλασσικη εκπαιδευση γινεται αυτο που βλεπουμε στο βιντεο,στην θετικη γινεται σταδιακη απευεσθητοποιηση,ακομα και δυο εκατοστα να περπατησει το σκυλι προς την καταευθηνση που θελουμε δινεται κατι για επιβραβευση,παιχνιδι η λιχουδια και με αργα αλλα σταθερα βηματα, πετυχαινουμε αργοτερα,αυτο που πετυχε ο Millan μεσα σε μια ωρα.

Και για τις δυο μεθοδους εκπαιδευσης,στα βιβλια της καθε μεθοδου βλεπουμε οτι οι "κανονες"ειναι σταθεροι και μετα ο καθε εκπαιδευτης τροποποιει αναλογα με τον σκυλο,και με το τι θελει να κανει ο ιδιος,αν πχ ενας "κλασσικος"εκπαιδευτης θελει καποιες φορες να βαλει μεζεδακια στην εκπαιδευση,αυτο δεν σημαινει οτι δεν υπαρχουν διαφορες.

Παιδιά μην παρασύρεστε από ευφάνταστους τίτλους!
Εξάλλου οι Αμερικάνοι έχουν αστείρευτη φαντασία όταν «βαπτίζουν» επαγγελματικές ιδιότητες. Για να χαρακτηρίσουν, για παράδειγμα, ένα διευθυντικό στέλεχος μπορεί να χρησιμοποιήσουν τίτλους όπως junior manager, senior manager, executive manager, supervisor κτλ. Παρόλα αυτά το νόημα παραμένει ίδιο!
Τι σημαίνει, λοιπόν, Dog whisperer? (θυμήθηκα το "γητευτή των άλογων" του Evans)!
Γητευτής σκύλων (ψυχο-συμπεριφοριολόγος σκύλων).
αυτο εχει να κανει με τον καθε εκπαιδευτη και πως θελει να πλασαρει αυτο που κανει αναλογα με την καθε μοδα της εποχης και οχι με τις δυο διαφορετικες μεθοδους.

Απο αυτα που εχεις γραψει ξερω οτι εκπαιδευσες τον Iggy σε καποιο θετικο εκπαιδευτη,δεν ξερω αν εχεις δει πως δουλευουν οι κλασσικοι εκπαιδευτες,η μεθοδος τους ειναι τελειως διαφορετικη.


Εν ολίγοις: Η κάθε μέθοδος έχει τα θετικά και τα αρνητικά σημεία της.
η θετικη μεθοδος εκπαιδευσης δεν εχει κανενα αρνητικο σημειο αν γινεται σωστα,αν γινεται λαθος απλα θα ειναι ανωφελη και δεν θα εχει αποτελεσμα αλλα για να γινει κακο η να αποκτησει κακη συμπεριφορα το σκυλι αποκλειεται!
Στην κλασσικη εκπαιδευση αν γινουν λαθη το σκυλι μπορει να αποκτησει φοβιες και φοβικη-επιθετικη συμπεριφορα γιαυτο και το βιντεο καπου γραφει,ποτε μην επιχειρησετε χωρις την βοηθεια εκπαιδευτη.
 


Xotikouli

Well-Known Member
24 Δεκεμβρίου 2006
4.974
630
Athens
Σοφία μου, μην κολλάς μόνο στο συγκεκριμένο βίντεο του Millan. Δυστυχώς δεν βρήκα άλλο και δεν είναι από τα πιο χαρακτηριστικά του. Έχεις δει τα υπόλοιπα? Όταν έλεγα να κάνουμε σύγκριση, εννοούσα στο σύνολο της δουλειάς του καθενός και όχι στα συγκεκριμένα περιστατικά μόνο. (Αν θέλεις να δεις και τα υπόλοιπα, προσφέρθηκα ήδη να βοηθήσω).

Ξαναλέω ότι δεν ασπάζομαι ποτέ κάτι σαν απόλυτο ευαγγέλιο, αλλά από την άλλη δεν αφορίζω εύκολα κάτι χωρίς να το μελετήσω...

Μια από τις πιο συχνές περιπτώσεις που αντιμετωπίζει ο Millan είναι η επιθετικότητα. Τι κάνεις λοιπόν με ένα σκυλί που είναι μανιασμένο και δεν ελέγχεται από τους ιοδιοκτήτες του? Του δίνεις μεζεδάκια για να το πείσεις να σταματήσει? Όπως είπε και η Rottie, δεν υπάρχει μια μέθοδος για όλες τις περιπτώσεις. Ο Millan φροντίζει για την επανένταξη κάθε επιθετικού σκυλιού, σώζοντάς τα πολλές φορές από ευθανασία (πράγμα που όπως ξέρεις φαντάζομαι συνηθίζεται σε "απροσάρμοστα" σκυλιά στο εξωτερικό), κάποιες φορές ακόμα και αφού ο ίδιος ο ιδιοκτήτης έχει παρατήσει τον σκύλο του σε αυτόν. Σε ένα επεισόδιο της Stilwell που είχε να αντιμετωπίσει τέτοια κατάσταση, μετά από λίγο καιρό την πήραν τηλέφωνο οι ιδιοκτήτες για να της πουν ότι ο σκύλος δάγκωσε το παιδί τους. Η απάντησή της ήταν ότι πρέπει να κάνουν ευθανασία... Δεν υποτιμώ καθόλου τη δουλειά της, αλλά για μένα είναι σαν μόνη της να έβαλε ένα όριο σε αυτά που μπορεί να πετύχει.

Μπορείς να μου πεις ότι και πάλι δεν σε ενδιαφέρει γιατί δεν συμφωνείς με τον τρόπο του Millan. Δεκτό, εγώ απλά λέω ότι πριν καταλήξεις σε ένα συμπέρασμα, καλό είναι να έχεις περισσότερα στοιχεία. Εκτός αν έχεις δει όντως περισσότερα από τα επεισόδια που παρέθεσα σαν παραδείγματα και εγώ κατάλαβα λάθος. In that case, sorry που δεν το κατάλαβα καλά και μιλάω τόση ώρα με δεδομένο ότι δεν τα έχεις δει.

Προς αποφυγή παρεξηγήσεων... Δεν προσπαθώ να σε πείσω να συμφωνήσεις με το ζόρι (όχι δεν είμαι dealer των βιβλίων του Millan στην Ελλάδα :lol: ). Απλά λέω ότι ένας άνθρωπος που δείχνει να πετυχαίνει το στόχο του τόσο αποτελεσματικά, αξίζει την προσοχή μας. Ακόμα και αν τελικά κρίνεις ότι από τα 100 πράγματα που κάνει το ένα είναι σωστό και τα 99 λάθος. Ίσως αυτό το ένα σου λύσει τα χέρια μια μέρα, οπότε γιατί όχι?



Υ.Γ. Πάντως κάποια φορά που ο Millan έκρινε ότι εκτός από τη δική του βοήθεια, ο σκύλος χρειαζόταν και εκπαίδευση στις βασικές εντολές πρότεινε έναν εκπαιδευτή με clicker... (εφόσον ο ίδιος δεν ασχολείται με τον τομέα των εντολών). Δεν χρειάζεται να είναι τα πάντα άσπρα ή μαύρα!
 


Savra

Well-Known Member
16 Απριλίου 2007
342
1
Athens
www.happypuppycafe.com
Xotikouli said:
Σοφία μου, μην κολλάς μόνο στο συγκεκριμένο βίντεο του Millan. Δυστυχώς δεν βρήκα άλλο και δεν είναι από τα πιο χαρακτηριστικά του. Έχεις δει τα υπόλοιπα? Όταν έλεγα να κάνουμε σύγκριση, εννοούσα στο σύνολο της δουλειάς του καθενός και όχι στα συγκεκριμένα περιστατικά μόνο. (Αν θέλεις να δεις και τα υπόλοιπα, προσφέρθηκα ήδη να βοηθήσω).
!
Aν φανηκε κατι τετοιο απο το ποστ μου,τοτε δεν το διατυπωσα καλα :? Στον Millan αναφερθηκα για να μην γραφω "πρωτο βιντεο"-"δευτερο βιντεο" και απαντησα στην ερωτηση σου αυτη

Κοινός τους στόχος είναι να δείξουν τρόπους αντιμετώπισης της προβληματικής συμπεριφοράς του σκύλου. Σκέφτηκα ότι παρουσιάζοντάς τα στο ίδιο topic, όσοι τα έχουν δει μπορούν να συζητήσουν τις ομοιότητες/διαφορές και προτιμήσεις στον τρόπο προσέγγισης του καθενός.
η ερωτηση δεν αφορουσε τον συγκεκριμενο εκπαιδευτη αλλα την μεθοδο του,εγω αυτο καταλαβα.

οπως και σε αυτο που εγραψε η Rottie..


Γιατί θα πρέπει να κατηγοριοποιήσουμε τις μεθόδους εκπαίδευσης σε κλασσική και θετική?
Kαι το ξαναλεω οτι ο Millan μπορει να ειναι κορυφαιος σε αυτο που κανει και να εχει αποτεσματα αλλα αυτο δεν μου λεει τιποτα,αποτελεσματα ειχαν και οι παλιοτεροι δασκαλοι στην χωρα μας,πριν 30χρονια που ο ξυλινος χαρακας ηταν μεσα στην καθημερινοτητα του μαθητη.(μην παραξηγηθω δεν λεω οτι ο Millan δερνει τα σκυλια)
Δεν σημαινει οτι αφου μια μεθοδος δουλευει,ειναι και σωστη,το αποτελεσμα δεν δικαιωνει τις πραξεις μας παντα :wink:


Μια από τις πιο συχνές περιπτώσεις που αντιμετωπίζει ο Millan είναι η επιθετικότητα. Τι κάνεις λοιπόν με ένα σκυλί που είναι μανιασμένο και δεν ελέγχεται από τους ιοδιοκτήτες του? Του δίνεις μεζεδάκια για να το πείσεις να σταματήσει? Όπως είπε και η Rottie, δεν υπάρχει μια μέθοδος για όλες τις περιπτώσεις. Ο Millan φροντίζει για την επανένταξη κάθε επιθετικού σκυλιού, σώζοντάς τα πολλές φορές από ευθανασία (πράγμα που όπως ξέρεις φαντάζομαι συνηθίζεται σε "απροσάρμοστα" σκυλιά στο εξωτερικό), κάποιες φορές ακόμα και αφού ο ίδιος ο ιδιοκτήτης έχει παρατήσει τον σκύλο του σε αυτόν.
Μα οι κορυφαιοι εκπαιδευτες του "positive training" φημιζονται γιαυτο!Η Turid Ruggas
http://www.canis.no/rugaas/aboutturid.php
Η Jan Fennell
http://www.janfennellthedoglistener.com/
H Jean Donaldson εχουν σωσει δεκαδες επιθετικα σκυλια και φημιζοντε γιαυτο.

Η μεθοδος στην "θετικη εκπαιδευση ειναι η σταδιακη απευαισθητοποιηση του σκυλου στο ερεθισμα.


Ξαναλέω ότι δεν ασπάζομαι ποτέ κάτι σαν απόλυτο ευαγγέλιο, αλλά από την άλλη δεν αφορίζω εύκολα κάτι χωρίς να το μελετήσω...
Συμφωνω!με την διαφορα οτι εχω μελετησει παρα πολυ και τις δυο μεθοδους :wink:


Σε ένα επεισόδιο της Stilwell που είχε να αντιμετωπίσει τέτοια κατάσταση, μετά από λίγο καιρό την πήραν τηλέφωνο οι ιδιοκτήτες για να της πουν ότι ο σκύλος δάγκωσε το παιδί τους. Η απάντησή της ήταν ότι πρέπει να κάνουν ευθανασία... Δεν υποτιμώ καθόλου τη δουλειά της, αλλά για μένα είναι σαν μόνη της να έβαλε ένα όριο σε αυτά που μπορεί να πετύχει.
Για ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ μεθοδο,αν δεν πετυχει συμβαλουν σε αυτο πολλοι παραγοντες και το ξαναλεω οτι τα ποστ που εχω γραψει δεν αφορουν συγκεκριμενους εκπαιδευτες αλλα τις συγκεκριμενες μεθοδους εκπαιδευσης που τις εχω μελετηση πολυ καλα

Μπορείς να μου πεις ότι και πάλι δεν σε ενδιαφέρει γιατί δεν συμφωνείς με τον τρόπο του Millan. Δεκτό, εγώ απλά λέω ότι πριν καταλήξεις σε ένα συμπέρασμα, καλό είναι να έχεις περισσότερα στοιχεία. Εκτός αν έχεις δει όντως περισσότερα από τα επεισόδια που παρέθεσα σαν παραδείγματα και εγώ κατάλαβα λάθος. In that case, sorry που δεν το κατάλαβα καλά και μιλάω τόση ώρα με δεδομένο ότι δεν τα έχεις δει.
Η μεθοδος (οχι ο ιδιος :lol: ) που χρησιμοποιει ειναι λαθος,σε πολλα σκυλια πετυχαινει αλλα σε παρα πολλα επισης βγαζει επιθετικοτητα,ο εξαναγκασμος δεν γινεται ευκολα δεκτος απο ολα τα σκυλια και πολλες φορες φερνει αντιδραση.
Γιαυτο και δεν χρειαζεται να δω αλλα βιντεο,την κινηση που κανει βαζοντας στην σωστη θεση(πισω ακριβως απο τα αυτια)τον υφασματινο πνιχτη,την ξερω αρκετα καλα.

Προς αποφυγή παρεξηγήσεων... Δεν προσπαθώ να σε πείσω να συμφωνήσεις με το ζόρι (όχι δεν είμαι dealer των βιβλίων του Millan στην Ελλάδα ). Απλά λέω ότι ένας άνθρωπος που δείχνει να πετυχαίνει το στόχο του τόσο αποτελεσματικά, αξίζει την προσοχή μας. Ακόμα και αν τελικά κρίνεις ότι από τα 100 πράγματα που κάνει το ένα είναι σωστό και τα 99 λάθος. Ίσως αυτό το ένα σου λύσει τα χέρια μια μέρα, οπότε γιατί όχι?
Μα και εγω δεν προσπαθω να πεισω για το αντιθετο,ουτε τον ξερω ουτε τον εχω μελετησει τον συγκεκριμενο,με την μεθοδο που χρησιμοποιει,τον εξαναγκασμο διαφωνω.

οσο για αυτο που εχω διαβασει ακουσει πολλες φορες για την θετικη εκπαιδευση
Τι κάνεις λοιπόν με ένα σκυλί που είναι μανιασμένο και δεν ελέγχεται από τους ιοδιοκτήτες του? Του δίνεις μεζεδάκια για να το πείσεις να σταματήσει?
Ειναι τελειως λαθος να νομιζουμε οτι η μεθοδος αυτη βασιζεται και δουλευει αποκλειστικα και μονο με τα μεζεδακια και πιστευω οτι αυτο ειναι καθαρα λαθος των εκπαιδευτων που αφου ειδαν οτι αυτη η μεθοδος εχει περαση σημερα στην Αμερικη ειδικα,βαλαν μια χουφτα μεζεδακια στην τσεπη και βαφτιστηκα μονοι τους εκπαιδευτες.
Το positive training δεν ειναι μονο αυτο :wink:
 


denis

Well-Known Member
25 Απριλίου 2007
8.820
12
Athens
www.rottweiler-greece.net
Καλησπέρα.
Οπως είπε και η Rottie κάπου, όλα αυτά είναι μπίζνες και μάλιστα με φούντες, θα συμπλήρωνα εγώ. Ακόμα και ο διαχωρισμός της εξαναγκαστικής/βίαιης εκπαίδευσης με την ''θετική'' είναι λάθος, μέρος και αυτός της ανάγκης του ανθρώπου να ξεχωρίσει για να πουλήσει το ''προιόν'' του. Συμφωνώ ότι ο Milan χρησιμοποιεί πιο βίαιη μέθοδο, αφού πουλάει ταχύτητα στην εκμάθηση, αλλά παρατηρείστε ότι απλώνει το χέρι στο σκύλο, ο οποίος εκείνη τη στιγμή αποζητάει στήριξη. Αυτό είναι εκείνη τη στιγμή η επιβράβευση, καθώς και η καθιστή στάση του εκπαιδευτή, που του λέει ''είμαι εδώ μαζί σου και μπορείς να με φτάσεις''. Αυτό είναι το αντίστοιχο των κοτομπουκιών στα κακομαθημένα Τσιουάουα.
Αντίστοιχα η απότομη φωνή και το ''τρόμαγμα'' όταν κατουράνε, τί διαφορά πιστεύετε ότι έχει από το ηλεκτρικό κολλάρο σε χαμηλή ένταση? Και τα δύο βασίζονται στον αιφνιδιασμό και στο να μην ξέρει ο σκύλος από πού του ήρθε κατά το κοινώς λεγόμενο, και η ψυχολογική επίπτωση είναι ακριβώς ίδια, αν παρατηρείσετε τα διαβολάκια εκείνη την ώρα μόνο θετικά δεν εκλαμβάνουν την συγκεκριμένη κίνηση...
Οσο για την σταδιακή απευαισθητοποίηση του σκύλου στο ερέθισμα, αυτό έγινε και με τον μολοσσό και με το Μπουλντόγκ που το δαγκώνανε τα μικρά, ποιά είναι η ''θετική'' εκπαίδευση?
Στο τέλος δεν είδα ούτε τον μολοσσό να είναι άνετος, ούτε τα δύο θηλυκά να βρίσκονται στην αγκαλιά της ιδιοκτήτριας και να μην τσακώνονται...
Το συμπέρασμά μου, όχι από αυτά τα βίντεο, αλλά από άλλες εμπειρίες, είναι ένα:
Ο σκύλος είναι ένα ζώο με απλή σκέψη, που δουλεύει με εξαρτημένα αντανακλαστικά. Αυτό σημαίνει ότι επαναλαμβάνει συμπεριφορές που έχουν για αυτόν καλό αποτέλεσμα και αποφεύγει τις δυσάρεστες εμπειρίες.
Τώρα τί κουστούμι θα τους φορέσουμε για να πουλήσουμε, να γίνουμε διάσημοι, να νοιώσουμε καλύτερα με τον εαυτό μας, ο Θεός και η ψυχή του..... [/quote]
 


Savra

Well-Known Member
16 Απριλίου 2007
342
1
Athens
www.happypuppycafe.com
denis said:
Καλησπέρα.
Οπως είπε και η Rottie κάπου, όλα αυτά είναι μπίζνες και μάλιστα με φούντες, θα συμπλήρωνα εγώ. Ακόμα και ο διαχωρισμός της εξαναγκαστικής/βίαιης εκπαίδευσης με την ''θετική'' είναι λάθος, μέρος και αυτός της ανάγκης του ανθρώπου να ξεχωρίσει για να πουλήσει το ''προιόν'' του.
"Μπιζνες"στο θεμα σκυλος ειναι πρωτα πρωτα η εκτροφη και η πωληση σκυλων,το πλασαρισμα φαρμακων και αντιπαρασιτικων για τα παντα ακομα και χωρις λογο,τροφων,και βεβαια η εκπαιδευση γενικα ο σκυλος για οποιον ασχολειται επαγγελματικα ειναι μπιζνες!
 


nikoscar

Guest Star
Staff member
9 Ιουνίου 2006
2.178
1.000.000.018
ATHENS
αντίστοιχα η απότομη φωνή και το ''τρόμαγμα'' όταν κατουράνε, τί διαφορά πιστεύετε ότι έχει από το ηλεκτρικό κολλάρο σε χαμηλή ένταση? Και τα δύο βασίζονται στον αιφνιδιασμό και στο να μην ξέρει ο σκύλος από πού του ήρθε κατά το κοινώς λεγόμενο, και η ψυχολογική επίπτωση είναι ακριβώς ίδια, αν παρατηρείσετε τα διαβολάκια εκείνη την ώρα μόνο θετικά δεν εκλαμβάνουν την συγκεκριμένη κίνηση...
εγω θα μεινω εδω.

οσο για τις μπιζνες...δεν νομιζω οτι χρειαζεται παλι να ξεκινησουμε θεμα...

εννοειται οτι ειναι μπιζνες ,,,και περνουμε μερος ολοι μας!!!!!!!.το θεμα ομως δεν ειναι αυτο,το θεμα ειναι να μας τα "παρουνε" αυτοι που το αξιζουνε...
 


Savra

Well-Known Member
16 Απριλίου 2007
342
1
Athens
www.happypuppycafe.com
oscar said:
αντίστοιχα η απότομη φωνή και το ''τρόμαγμα'' όταν κατουράνε, τί διαφορά πιστεύετε ότι έχει από το ηλεκτρικό κολλάρο σε χαμηλή ένταση? Και τα δύο βασίζονται στον αιφνιδιασμό και στο να μην ξέρει ο σκύλος από πού του ήρθε κατά το κοινώς λεγόμενο, και η ψυχολογική επίπτωση είναι ακριβώς ίδια, αν παρατηρείσετε τα διαβολάκια εκείνη την ώρα μόνο θετικά δεν εκλαμβάνουν την συγκεκριμένη κίνηση...
εγω θα μεινω εδω.

[/b]...
Και βεβαια εχει πολυ μεγαλη διαφορα!Το τρομαγμα ειναι κατι που το συναντα το κουταβακι μεσα στην καθημερινη ζωη του προσπαθοντας να ανακαλυψει τον κοσμο,το ηλεκτροσοκ ποτε!!Ενα καπακι κατσαρολας που θα πεσει στο πατωμα,μια δυνατη κορνα,ενα παιδακι που στριγκλιζει.Το νοημα της φωνης ειναι να αποσπασει την προσοχη,δηλαδη αν εμεις περπατοντας στο δρομο ακουσουμε ενα πολυ δυνατο ηχο και γυρισουμε να δουμε τι ειναι αφου ξαφνιαστηκαμε ειναι το ιδιο με το να μας κανουν εστω και ελαφρυ ηλεκτοσοκ?? :shock: :shock: :shock:
 


ROTTIE

Well-Known Member
6 Ιανουαρίου 2007
7.688
23
ATHENS
denis said:
Ο σκύλος είναι ένα ζώο με απλή σκέψη, που δουλεύει με εξαρτημένα αντανακλαστικά. Αυτό σημαίνει ότι επαναλαμβάνει συμπεριφορές που έχουν για αυτόν καλό αποτέλεσμα και αποφεύγει τις δυσάρεστες εμπειρίες.
Τώρα τί κουστούμι θα τους φορέσουμε για να πουλήσουμε, να γίνουμε διάσημοι, να νοιώσουμε καλύτερα με τον εαυτό μας, ο Θεός και η ψυχή του.....
oscar said:
εννοειται οτι ειναι μπιζνες ,,,και περνουμε μερος ολοι μας!!!!!!!.το θεμα ομως δεν ειναι αυτο,το θεμα ειναι να μας τα "παρουνε" αυτοι που το αξιζουνε...
Προσυπογράφω!!!
 


denis

Well-Known Member
25 Απριλίου 2007
8.820
12
Athens
www.rottweiler-greece.net
Και βεβαια εχει πολυ μεγαλη διαφορα!Το τρομαγμα ειναι κατι που το συναντα το κουταβακι μεσα στην καθημερινη ζωη του προσπαθοντας να ανακαλυψει τον κοσμο,το ηλεκτροσοκ ποτε!!Ενα καπακι κατσαρολας που θα πεσει στο πατωμα,μια δυνατη κορνα,ενα παιδακι που στριγκλιζει.Το νοημα της φωνης ειναι να αποσπασει την προσοχη,δηλαδη αν εμεις περπατοντας στο δρομο ακουσουμε ενα πολυ δυνατο ηχο και γυρισουμε να δουμε τι ειναι αφου ξαφνιαστηκαμε ειναι το ιδιο με το να μας κανουν εστω και ελαφρυ ηλεκτοσοκ??
Ξέρω οτι δεν θα συμφωνήσεις ποτέ γιατί δεν θες να συμφωνήσεις.
Παρ'όλα αυτά θα σε ρωτήσω ένα και συγκεκριμένο πράγμα:
Θεωρείς καλύτερο το τρόμαγμα από τον ιδιοκτήτη με κάποιον δυνατό ήχο, το να κρύβεται πίσω από την πόρτα κάποιος και να αιφνιδιάζει ένα κουτάβι με φωνή ή με παλαμάκια, από την μικρή ενόχληση του κολλάρου ή έστω του ηλεκτροσόκ όπως το ονομάζεις? Δημιουργεί καλύτερη σχέση ζώου και ιδιοκτήτη αυτό το κηνυγητό?
Αυτό εξάλλου που είπα είναι μάθε να καταλαβαίνεις τι βλέπεις, ότι στην ψυχολογία του ζώου δεν έχει διαφορά κι εσύ μου λες ''ηλεκτροσόκ'' και κολλάς εκεί.
Προφανώς δεν θα μπορέσεις να δεχτείς ποτέ ότι το να τρομάζουμε το ζώο ή να το απορρίπτουμε από την αγκαλιά μας δεν είναι θετική εκπαίδευση, απλούστατα γιατί ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΘΕΤΙΚΗ ΚΑΙ ΜΗ ΘΕΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, μιλάμε για την ίδια αρχή (του Παυλώφ) ΜΕΤΑΜΦΙΕΣΜΕΝΗ κατά το δοκούν.
 


Savra

Well-Known Member
16 Απριλίου 2007
342
1
Athens
www.happypuppycafe.com
denis said:
Ξέρω οτι δεν θα συμφωνήσεις ποτέ γιατί δεν θες να συμφωνήσεις.
Aυτο το συμπερασμα πως το εβγαλες? :shock: πως σκεφτηκες οτι ΔΕΝ ΘΕΛΩ να συμφωνησω?
Δεν μπορω να συμφωνησω γιατι εχω δοκιμασει και τις δυο μεθοδους εκπαιδευσης,οσο και αν λες οτι δεν υπαρχουν και οτι η εκπαιδευση ειναι μια.Ειδα την διαφορα και οποιος αλλος εχει εκπαιδευσει το σκυλι του με την θετικη εκπαιδευση....γιατι ναι υπαρχει... εχει δει διαφορα στο σκυλι του σε σχεση με προηγουμενα σκυλια που ειχε και τα ειχε εκπαιδευσει με την κλασσικη μεθοδο.
Και στο ξαναλεω τα προηγουμενα σκυλια δεν τα εκπαιδευσα μονη μου αλλα σε δυο διαφορετικους εκπαιδευτες και μπορω πολυ καλα να καταλαβω τις διαφορες.
Δεν ειμαι "κολλημενη"ουτε εχω σχεση με εκπαιδευτες η καποια αλλη επαγγελματικη σχεση με το θεμα "σκυλος",ευτυχως οταν πηρα κουταβι την Αυρα,ψαχνοντας πληροφοριες για τα μποξερ επεσα πανω σε αυτο το σαιτ
http://www.boxerworld.com/forums/
διαβασε οταν εχεις χρονο να δεις ποσες χιλιαδες σκυλια εκπαιδευονται με την θετικη μεθοδο
και αν παλι νομιζεις οτι τα μποξερ ειναι ευκολα σκυλια διαβασε εδω..

http://www.rottweiler.net/forums/training/35944-clicker-training.html
http://www.rottweiler.net/forums/training/62212-clicker-training.html

να δεις ποσες συζητησεις εχει για θετικη εκπαιδευση και ποσοι διαλεγουν αλλες μεθοδους εκτος του πνιχτη και του ηλεκτικου κολαρου για να εκπαιδευσουν τα ροτβαιλερ.
Αν διαβασεις στο φορουμ,θα καταλαβεις απο τις απειρες συζητησεις μεταξυ αυτων που εκπαιδευουν με κλασσικη μεθοδο και οσων που εκπαιδευουν με θετικη οπως και οσων συνδιαζουν και τις δυο μεθοδους.
και μερικες απο τις απαντησεις στο φορουμ(απο τα link που εβαλα παραπανω) για τα ροτβαιλερ για οσους νομιζουν οτι τα σκυλια αυτα δεν πρεπει ποτε να το εκπαιδευεις με λιχουδιες...

"I've tried both (I'm a "crossover trainer" - I used the traditional "jerk and praise" methods with my previous dogs and I use clicker with my current dog) - I've noticed a very big difference in the degree to which the dog "buys into" the training with the clicker (because the dog is an active participant, the training seems to "stick" faster), and a big difference in the enthusiasm he has for training and learning new things (he will actually come and get me for training sessions). I'm really sold on clicker training, not just because it's scientifically sound, but also because I have experienced just how well it works. It's certainly not the only valid way to train, but it's probably the only way I will train.
"
"I'm also a "crossover trainer" with a real strong background in traditional training methods and now use mostly clicker training methods. As spidey said, the dogs seem to pickup what you're trying to teach them much quicker using the clicker method."
και αν μου πεις οτι 2-3 απαντησεις δεν σου λενε τιποτα,μπες στο φορουμ να δεις ποσες εκατονταδες εκπαιδευουν ετσι τα ροτβαιλερ τους.
 


denis

Well-Known Member
25 Απριλίου 2007
8.820
12
Athens
www.rottweiler-greece.net
Μα εγώ δεν αντιλέγω οτι υπάρχει στον κόσμο και διαδίδεται όλο και περισσότερο η θετική εκπαίδευση. Διαφωνώ στο κατά πόσο αυτή είναι διαφορετική από την ΣΩΣΤΑ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ κλασική εκπαίδευση, εκεί που ο σκύλος δεν πνίγεται και δεν παθαίνει ηλεκτροσόκ, αλλά τα εργαλεία αυτά χρησιμοποιούνται με γνώση και μέτρο. Υποστηρίζω οτι η αρχή είναι η ίδια (ανταμοιβή - μη ανταμοιβή/διόρθωση) και θεωρώ ότι η επίπτωση στην ψυχολογία του σκύλου είναι η ίδια. Θεωρώ ότι δεν πρέπει να αποκλείουμε τίποτα, και όλες οι πρακτικές είναι εφαρμόσιμες ανάλογα την περίπτωση (σκύλος) και το ζητούμενο (συνύπαρξη/αγωνιστική υπακοή/διόρθωση προβληματικής συμπεριφοράς). Μπορώ να παραθέσω επίσης συζήτηση από το Rottweilernet, όπου συζητιέται αν υπάρχουν και αν πρέπει να αναπαράγονται ΜΠΛΕ Rottweiler, αυτό δεν σημαίνει οτι είναι σοβαρή συζήτηση, όχι πως θέλω να μειώσω αυτά που παρέθεσες, αλλά ας μιλήσουμε καλύτερα με τις δικές μας εμπειρίες και γνώσεις. Θεωρείς την εκπαίδευση των Τσιουάουα Θετική? Και αν ναι, γιατί? Επειδή δεν φορούν πνίχτη? Εγώ νομίζω ότι η εκπαίδευση αυτή είναι κάθε άλλο παρά πρωτοποριακή και το μόνο που εφαρμόζει είναι απλά λίγη περισσότερη ''συμπεριφεριολογία'', δεν διαφέρει όμως από άλλες παρόμοιες τεχνικές που εφαρμόζει και ο τελευταίος ερασιτέχνης εκπαιδευτής με παπάκι που θα έρθει σπίτι σου να εκπαιδεύσει. Θεωρείς τέλος ότι η εκπαίδευση για φόλα πρέπει να γίνεται με οποιαδήποτε άλλη μέθοδο εκτός από ρεύμα? (Για να σε προλάβω εγώ θεωρώ ότι δεν αξίζει να γίνεται για να μην εφαρμόζουμε ρεύμα στο σκυλί χωρίς να είμαστε σίγουροι για το ακέραιο του αποτελέσματος, το οποίο για μένα ποτέ δεν είναι εφικτό.) Αλλά οτιδήποτε άλλο εκτός από ρεύμα είναι άχρηστο και αν εφαρμόζεται είναι επίσης άδικος κόπος. (εξαίρεση τα κολλάρα με σπρει πάγου, τα οποία δεν κυκλοφορούν ευρέως, και θα τα αντικαθιστούσα ευχαρίστως με το ρεύμα, σε τέτοιες / στις περισσότερες περιπτώσεις)
Τέλος να σημειώσω για να μην παρεξηγούμαστε ότι ΚΑΝΕΝΑ από τα σκυλιά μου δεν έχει φορέσει ηλ. κολλάρο ΠΟΤΕ ΚΑΙ ΓΙΑ ΚΑΝΕΝΑ ΛΟΓΟ. Φορούν ΟΛΑ όμως πνίχτη από 6 μηνών, είναι το κολλάρο τους και έρχονται κοντά μου με πολλή χαρά για να το φορέσουν.
 


Savra

Well-Known Member
16 Απριλίου 2007
342
1
Athens
www.happypuppycafe.com
denis said:
Διαφωνώ στο κατά πόσο αυτή είναι διαφορετική από την ΣΩΣΤΑ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ κλασική εκπαίδευση, .
Moνο απο την δικη μου πειρα μπορω να απαντησω γιατι αλλιως γενικολογουμε,και εγω θα λεω ασπρο και εσυ μαυρο :wink: ...το ξαναλεω...τα 2 προηγουμενα σκυλια μου τα εκπαιδευσα,σε εκπαιδευτηρεια,σε επαγγελματιες και μαλιστα ο ενας πολυ γνωστος και απο τους κορυφαιους στο ειδος και την Αυρα μονη μου με θετικη εκπαιδευση και η διαφορα ειναι τεραστια!Δεν προσπαθω να πεισω κανενα,απλα κανουμε συζητηση γραφοντας ο καθε ενας τις εμπειριες και εγω εχω και απο τα δυο ειδη εκπαιδευσης,μονο οταν και αν,καποιος ξεκινησει θετικη εκπαιδευση σωστα,τοτε θα καταλαβει την διαφορα στο σκυλι του.



Μπορώ να παραθέσω επίσης συζήτηση από το Rottweilernet, όπου συζητιέται αν υπάρχουν και αν πρέπει να αναπαράγονται ΜΠΛΕ Rottweiler, αυτό δεν σημαίνει οτι είναι σοβαρή συζήτηση, όχι πως θέλω να μειώσω αυτά που παρέθεσες
Τοτε δεν καταλαβες γιατι τα παρεθεσα,το εγραψα και σε εκεινο το ποστ,οτι μπορεις να διαβασεις πολλες διαφορετικες αποψεις,φορουμ ειναι(γραφουν ακομα και για το ηλεκτρικο μανικι :roll: ) αλλα παραθετω τα λινκ για για να τα διαβασουν οσοι θεωρουν οτι τα ροτβαιλερ δεν ειναι σαν τα σκυλακια που μπορεις να τα εκπαιδευσεις με λιχουδιες,γιατι αυτο δεν φερνει αποτελεσμα και γινονται χειροτερα.

Ξερεις ποσες φορες εχω ακουσει (και απο εκπαιδευτη που ειχε θηλυκο ροτβαιλερ)το...ναι καλα λιχουδιες και θετικη εκπαιδευση,ας ειχες κανενα σκυλι σαν τα ροτβαιλερ και μαλιστα αρσενικο και τοτε θα τα λεγαμε :shock:
τι αλλη αποδειξη θες παραπανω απο τους εκατονταδες ιδιοκτητες οχι ενος αλλα με 2-3-4 ροτβαιλερ μεσα στο σπιτι τους εκπαιδευμενα με την θετικη μεθοδο και λιχουδιες?

Θεωρείς τέλος ότι η εκπαίδευση για φόλα πρέπει να γίνεται με οποιαδήποτε άλλη μέθοδο
εκτός από ρεύμα?........
Βεβαιως!θεωρω οτι υπαρχει τροπος,αλλα μονο οταν ειμαστε μπροστα,καμμια εκπαιδευτικη μεθοδος δεν μας διασφαλιζει οτι το σκυλι δεν θα φαει κατι απο κατω οταν δεν ειμαστε μπροστα για να το προλαβουμε
Τροπος για αποφυγη φολας 100% οταν το σκυλι ειναι χωρις επιβλεψει ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ!και οποιος εκπαιδευτης,οποιασδηποτε μεθοδου,λεει οτι μπορει να το κανει,για μενα απλα θελει να παρει τα λεφτα,και τιποτα αλλο

Διαφωνώ στο κατά πόσο αυτή είναι διαφορετική από την ΣΩΣΤΑ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ κλασική εκπαίδευση, εκεί που ο σκύλος δεν πνίγεται και δεν παθαίνει ηλεκτροσόκ, αλλά τα εργαλεία αυτά χρησιμοποιούνται με γνώση και μέτρο. Υποστηρίζω οτι η αρχή είναι η ίδια "
Γραφοντας αυτα νομιζω οτι δεν εχεις μελετησει καθολου την μεθοδο θετικης εκπαιδευσης και μιλαμε ο ενας για μηλα και ο αλλος για πορτοκαλια,μαλλον δεν ξερεις οτι μονο το negative punishment δουλευει στην θετικη εκπαιδευση και οχι το positive punishment οπως στην κλασσικη,αρα η αρχη τους δεν ειναι καθολου ιδια! :wink: [/b]
 


denis

Well-Known Member
25 Απριλίου 2007
8.820
12
Athens
www.rottweiler-greece.net
...το ξαναλεω...τα 2 προηγουμενα σκυλια μου τα εκπαιδευσα,σε εκπαιδευτηρεια,σε επαγγελματιες και μαλιστα ο ενας πολυ γνωστος και απο τους κορυφαιους στο ειδος και την Αυρα μονη μου με θετικη εκπαιδευση και η διαφορα ειναι τεραστια!
Ποιός ήταν?
Ηταν πολύ γνωστός και κορυφαίος ή δημοσιοσχεσίτης πολυδιαφημιζόμενος?
Ηταν καλά εκείνη την εποχή?
Μήπως είχε χωρίσει με τη γυναίκα του?
Μήπως δεν σε πήγαινε?
Μήπως δεν πήγαινε τον σκύλο σου?
Μήπως πόναγε η μέση του?
Μήπως ο σκύλος ήταν άλλος χαρακτήρας από την Αυρα?
Μήπως έκανες κι άλλα λάθη πριν αρχίσεις εκπαίδευση?
Μήπως ο σκύλος είχε φοβίες?
Και άλλα πολλά.......
Επίσης έχεις ΔΙΟΡΘΩΣΕΙ την Αυρα σε κάτι?
Πώς? Τι ποσοστό επιτυχίας έχεις?
Μήπως βελτιώθηκε και η σχέση σου με το σκύλο (το 2ο) γενικά?

Τοτε δεν καταλαβες γιατι τα παρεθεσα,το εγραψα και σε εκεινο το ποστ,οτι μπορεις να διαβασεις πολλες διαφορετικες αποψεις,φορουμ ειναι
Κατάλαβα, σε καλώ απλά κι εγώ σε συζήτηση με δικές μας εμπειρίες, για να μην το κουράζουμε για τους άλλους που (πιθανόν) διαβάζουν.

Ξερεις ποσες φορες εχω ακουσει (και απο εκπαιδευτη που ειχε θηλυκο ροτβαιλερ)το...ναι καλα λιχουδιες και θετικη εκπαιδευση,ας ειχες κανενα σκυλι σαν τα ροτβαιλερ και μαλιστα αρσενικο και τοτε θα τα λεγαμε
Διαφωνώ. Το φαγητό έχει το γρηγορότερο αποτέλεσμα και σε Rottweiler ακόμα περισσότερο.Φτάνει να το γυρνάς γρήγορα σε επιβράβευση, γιατί μετά έχεις πολλά προβλήματα...

εκατονταδες ιδιοκτητες οχι ενος αλλα με 2-3-4 ροτβαιλερ
Εχω 6 σε διαμέρισμα 100 τετραγωνικών και ασχολούμαι με το Rottweiler 12 χρόνια. Παρ'όλα αυτά δεν καταλαβαίνω πώς χωρίς να εφαρμόσω (ή να έχω εφαμόσει κάποια στιγμή) οποιαδήποτε βία θα μπορώ να σταματήσω 2 ή 3 σκύλες 45 κιλών και βάλε από το να αρπαχτούν σε ανύποπτη φάση, απλά με λιχουδιά.... Συμφωνώ οτι μπορώ με την ίδια λιχουδιά να τους μάθω να κάθονται, μην φανταστείς ότι τα πνίγω πχ για να κάτσουν...

Θεωρείς τέλος ότι η εκπαίδευση για φόλα πρέπει να γίνεται με οποιαδήποτε άλλη μέθοδο
εκτός από ρεύμα?........


Βεβαιως!θεωρω οτι υπαρχει τροπος,αλλα μονο οταν ειμαστε μπροστα,καμμια εκπαιδευτικη μεθοδος δεν μας διασφαλιζει οτι το σκυλι δεν θα φαει κατι απο κατω οταν δεν ειμαστε μπροστα για να το προλαβουμε
Τροπος για αποφυγη φολας 100% οταν το σκυλι ειναι χωρις επιβλεψει ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ!και οποιος εκπαιδευτης,οποιασδηποτε μεθοδου,λεει οτι μπορει να το κανει,για μενα απλα θελει να παρει τα λεφτα,και τιποτα αλλο
Συμφωνώ και επαυξάνω! Γι'αυτό και αν ΟΛΕΣ οι άλλες μέθοδοι έχουν ποσοστό επιτυχίας ας πούμε μέχρι 70%, το ρεύμα έχει 90%, βασίζεται στην τιμωρία χωρίς αναγνώριση της πηγής από την οποία προέρχεται, μπορούμε να το εφαρμόσουμε χωρίς να φαινόμαστε και να ''μετράει'' ο σκύλος την παρουσία μας. Ξαναλέω ότι ΕΠΙΛΕΓΩ να μην εφαρμόσω ρεύμα στους σκύλους μου για να πιάσω αυτό το 90%, ελπίζω να μην το μετανοιώσω ποτέ. Καταλαβαίνω όμως κάποιον που το κάνει, και θεωρώ οτι αν γίνει απο ΓΝΩΣΤΗ δεν είναι από τα χειρότερα που αναγκάζεται να υποστεί ένας σκύλος για να επιζήσει στον τρελό κόσμο μας.

Γραφοντας αυτα νομιζω οτι δεν εχεις μελετησει καθολου την μεθοδο θετικης εκπαιδευσης και μιλαμε ο ενας για μηλα και ο αλλος για πορτοκαλια,μαλλον δεν ξερεις οτι μονο το negative punishment δουλευει στην θετικη εκπαιδευση και οχι το positive punishment
Μην βγάζεις τέτοια συμπεράσματα, εγώ είπα ότι η εκπαίδευση του βίντεο δεν είναι θετική (ακριβώς γι'αυτό που λες),εξάλλου είπα ακριβώς

Υποστηρίζω οτι η αρχή είναι η ίδια (ανταμοιβή - μη ανταμοιβή/διόρθωση)

Οσο για την αρχή στην οποία βασίζονται, είναι η ίδια.
Το positive training απλά κάνει την μισή δουλειά.

Ο σκύλος δεν ΑΠΟΦΕΥΓΕΙ πράξεις για τις οποίες δεν επιβραβέυεται, απλά προσπαθεί να επαναλάβει πράξεις οι οποίες έχουν καλό αποτέλεσμα γι'αυτόν. Πώς θα κάνουμε το σκύλο να ΑΠΟΦΕΥΓΕΙ πράξεις 'οπως το να τρώει από κάτω ή να τσακώνεται με άλλα σκυλιά ΧΩΡΙΣ ΔΙΟΡΘΩΣΗ? Πρόσεξε, μη μου πεις του αποσπάμε την προσοχή και επιβραβεύουμε μετά κλπ, σε ρωτάω ΠΩΣ ΘΑ ΑΠΟΦΥΓΕΙ να τσακωθεί από μόνος του.

ΚΑΝΕΝΑ ΖΩΟ ΣΤΗ ΦΥΣΗ δεν ΑΠΟΦΕΥΓΕΙ συμπεριφορές για τις οποίες δεν ΤΙΜΩΡΕΙΤΑΙ είτε το ίδιο είτε οι μακρινοί του πρόγονοι ''την έπαθαν'' για να μάθουν.

Για να συνοψίσω πιστεύω ότι:

- Η θετική εκπαίδευση έχει πολλά θετικά στοιχεία, κυρίως σου γνωρίζει τον σκύλο καλύτερα, αλλά και το Clicker, νομίζω ότι για κάποιον που δεν ξέρει, δεν έχει timing, επαφή με το ζώο είναι καλύτερο από το ''Μπράβο''. Τίποτα όμως δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη χαρά του παιχνιδιού και της επαφής με το ζώο, και με το clicker βαδίζεις στο όριο του να τα χάνεις. Επίσης η θετική εκπαίδευση δουλευει ΠΟΛΥ ΚΑΛΥΤΕΡΑ σε υπακοή - συνοδεία - συνύπαρξη στην καθημερινότητα.

- Για να ΔΙΟΡΘΩΣΩ χρειάζομαι ΤΙΜΩΡΙΑ.
- Για να ΑΠΟΦΕΥΓΟΥΝ τα σκυλιά μου τους καβγάδες, χρειάζομαι ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΒΙΑ - ΕΠΙΒΟΛΗ
- Για να πιάσω 100 στους αγώνες εργασίας χρειάζομαι ΠΝΙΧΤΗ.
- Για να είμαι όσο πιο σίγουρος γίνεται ότι ο σκύλος μου δεν θα φάει φόλα,
χρειάζομαι ΡΕΥΜΑ. (Αν ο σκύλος μου έκανε συντροφιά σε ανάπηρο παιδάκι πχ. Θα τον τάραζα στο ηλεκτροσόκ, που λές και εσύ)

Ο συνδυασμός των καλών στοιχείων της κάθε μεθόδου είναι η χρυσή τομή.

Τα υπόλοιπα είναι ''μαρκετιστικα'' κόλπα σαν της κυρίας με τα τσιουάουα. Το ότι τα ακολουθούν χιλιάδες ανά τον κόσμο δε μου λέει τίποτα.
Εκατομμύρια πίνουν Coca Cola....[/quote]
 


Savra

Well-Known Member
16 Απριλίου 2007
342
1
Athens
www.happypuppycafe.com
Δεν ξερω πως να σου απαντησω σε ολα αυτα,οχι γιατι βαριεμαι να γραφω αλλα γιατι καταλαβαινω οτι ειναι τελειως διαφορετικη η φιλοσοφια που εχουμε εσυ και εγω πανω στο θεμα εκπαιδευση,σεβομαι πολυ τις αποψεις σου,οπως και οποιουδηποτε αλλου αλλα ξεκιναμε το θεμα εκπαιδευση απο διαφορετικη βαση παρολο που εσυ θες να πιστευεις οτι ειναι η ιδια :wink: